Aangeboden door: Promofit

Op deze manieren verbeter je de naamsbekendheid van je organisatie

Foto: shutterstock

Als organisatie heb je baat bij een goede naamsbekendheid. Consumenten moeten de naam van een organisatie meermaals tegengekomen zijn, alvorens zij een bedrijf vertrouwen en overgaan tot de aankoop van een product.

Er zijn verschillende manieren waarop ondernemers de naamsbekendheid van hun organisatie kunnen verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan een relatief makkelijke optie als flessen bedrukken . Geef iedere collega een bedrukte waterfles; duurzamer dan losse kartonnen bekers, een cadeautje waar de medewerker wat aan heeft en een slimme manier om reclame te maken. Een medewerker zal de fles wellicht ook meenemen naar de sportschool of sportclub, tijdens een wandeling in de omgeving of deze thuis op de tuintafel zetten in de zomer.

Bedrukte producten uitdelen tijdens een bedrijfsbeurs

Niet alleen het laten bedrukken van een drinkfles is een optie om de naamsbekendheid van organisaties te vergroten. Zo kunnen organisaties deelnemen aan een grote bedrijfsbeurs of conferentie, waar zij producten en diensten aanprijzen bij hun eigen stand. Wanneer ging jij voor het laatst naar een dergelijke beurs? Om een bezoeker op een later moment nog eens terug te laten denken aan de stand doen organisaties er verstandig aan een goodiebag uit te delen met bedrukte promotieartikelen. Denk bijvoorbeeld aan een bedrukte fles, een bedrukte pen en een bedrukt kladblok. Zorg dat ook de stand zelf duidelijk herkenbaar is; gebruik de kleuren uit de huisstijl van de organisatie. Een partij als Promofit helpt bedrijven bij het vormgeven van hun beursstand.

Voeg bedrukte items toe aan een kerstpakket

In lijn met het uitdelen van bedrukte drinkflessen aan collega’s ligt het toevoegen van bedrukte artikelen aan kerstpakketten. Aan het eind van het jaar bieden veel ondernemers hun zakenrelaties, maar ook medewerkers een kerstpakket aan. Vaak gaat het hierbij om de combinatie van een aantal streekproducten, een mix van borrelhapjes of bijvoorbeeld een cadeaubon. Voeg er een bedrukte mok of bijvoorbeeld een bedrukte handdoek aan toe. Eenvoudige items, die je bij verschillende online partijen kunt bestellen. Het zijn artikelen die altijd van pas komen; de kans is groot dat medewerkers of zakenrelaties deze thuis of bijvoorbeeld op vakantie gebruiken.

Wees online actief in de huidige tijd

Onderdeel van het vergroten van je naamsbekendheid zou het investeren in online activiteiten moeten zijn. Zorg dat je bedrijf vindbaar is, door in te zetten op zoekmachine optimalisatie, en dat je de interactie met consumenten binnen de doelgroep van je organisatie opzoekt via verschillende kanalen op sociale media. Niet alleen vergroot dit de naamsbekendheid van de organisatie; ook houdt het mensen betrokken bij het bedrijf. Iets wat de afgelopen vijf tot tien jaar lastiger is geworden door de vluchtigheid van het internet. Consumenten stappen steeds makkelijker over naar de concurrent.

Nieuws

menu