Aangeboden door: flexmail.be

Creëer een band met klanten door het sturen van een nieuwsbrief

Afbeelding: Pexels

Mensen die ooit de stap hebben genomen een bedrijf te starten weten allemaal dat hier meer bij komt kijken dan je in eerste instantie denkt. Het is leuk als je een keer een goede week draait met veel verkopen. Maar wat als dit bij die ene week blijft? Om dit soort gebeurtenissen te voorkomen is het belangrijk jouw product goed in de markt te zetten en een goede band met klanten te creëren. Dit laatste is iets wat je onder andere voor elkaar kunt krijgen middels het versturen van nieuwsbrieven. In dit artikel vertellen we je hier alles over en laten we zien waarom dit dé manier is om vertrouwen van de klant te genieten.

Wat is een nieuwsbrief?

Weet je nog dat je vroeger op school wekelijks of maandelijks een papiertje kreeg met het laatste nieuws omtrent de school? Het vertrekken van een leraar, de aankondiging van het schoolreisje of een verandering in de lessen. Zomaar wat voorbeelden van zaken die je via een nieuwsbrief of school mee kreeg. Deze nieuwsbrieven worden tegenwoordig meer en meer ingezet op zakelijk gebied. Want als jij middels een nieuwsbrief kunt aankondigen dat het schoolreisje dit jaar op een bepaalde datum plaatsvindt, dan kun je ook vertellen dat er op een bepaalde datum een actie met hoge kortingen is.

Kortom, je kunt een nieuwsbrief gebruiken om bestaande en potentiële klanten te informeren over jouw bedrijf. Deze verstuur je op een directe manier naar de persoonlijke e-mail van mensen, waarin je verhalen van achter de schermen deelt of vertelt dat je een nieuwe lijn producten uit pak hem beet Zuid-Amerika gaat opzetten. Allemaal om klanten te binden, herhalingsaankopen uit te ‘lokken’ en om simpelweg meer omzet te genereren. Om dit perfect onder de knie te krijgen is het een goede optie nieuwsbrieven te versturen met Flexmail . Hieronder vertellen we je waarom het versturen van een nieuwsbrief nog meer zo handig is.

1. De relatief lage prijs

Het versturen van een nieuwsbrief kost amper geld. Er zijn tegenwoordig meerdere programma’s op de markt via welke je e-mails kunt opstellen. Je dient hiervoor een relatief laag bedrag te betalen wat betreft abonnementskosten. Nu kan het zijn dat jij degene bent die de nieuwsbrieven gaat verzorgen. Dan ben je hier wat tijd aan kwijt, maar geen geld. Mocht iemand anders dit voor jou doen dan is de kans aanwezig dat je hier wel wat kosten aan kwijt bent. Echter zullen de opbrengsten bij een goede aanpak altijd hoger zijn.

2. Gemakkelijk te meten

Het lijkt allemaal heel leuk om zo’n nieuwsbrief te sturen. En dat is het ook. Zeker omdat je na afloop vrij snel ziet wat deze brief voor invloed heeft wat betreft de omzet. Je ziet precies door hoeveel mensen de nieuwsbrief is geopend en gelezen. Daarnaast zie je ook hoeveel mensen hierna over zijn gegaan op de aankoop van een of meerdere producten. Door dit grondig te analyseren kom je erachter wat wel, maar vooral ook niet werkt. Dit laatste is natuurlijk fijn, aangezien je dit kunt toepassen op een volgende nieuwsbrief.

Persoonlijk bericht

In tegenstelling tot bijvoorbeeld een krantenbericht is een nieuwsbrief, indien goed geschreven, puur gericht op de persoon. Waar je in de krant vaak teksten als ‘Beste lezer’ ziet, kun je in een nieuwsbrief via de e-mail gewoon beginnen met de voor en/of achternaam van de ontvanger. Dit maakt het een stuk persoonlijker, waardoor mensen zich een serieuzer genomen voelen.

Belangrijke veranderingen

Het komt af en toe voor dat bepaalde zaken binnen jouw eigen bedrijf veranderen. Een ander e-mail adres, een verhuizing of een product dat uit het assortiment verdwijnt. Om dit duidelijk te communiceren kun je natuurlijk een medium als social media gebruiken. Echter is het ook in deze kwestie handiger dit te vermelden in een nieuwsbrief. Deze worden over het algemeen sneller en beter gelezen dan social media posts. Daarbij wil je het je klanten niet aandoen dat ze opeens voor een gesloten deur staan wegens een verhuizing.

Herhaling doet het goed

We kennen allemaal de situatie waarin we een bepaald product interessant vinden, maar dat we nog niet overgaan tot de aankoop. Dit vergt soms nu eenmaal wat tijd. Daarin weten we ook dat er maar één kleine link met dat product in beeld hoeft te komen, waarna we wel overgaan op de aankoop. Door het versturen van een nieuwsbrief blijf je in beeld bij mensen, waardoor ze op een gegeven moment wel het besluit kunnen nemen dat nieuwe product aan te schaffen. Op deze manier blijf je zichtbaar op het netvlies van de potentiële klant. En dat doet stiekem meer dan je denkt.


Nieuws

menu