Stichting Dronten Marketing is officieel van start gegaan

Burgemeester Jean Paul Gebben met Josje Waagmeester en Jan Dirk Pruim van Dronten Marketing. Foto: Fotostudio Wierd

Dronten wordt nóg zichtbaarder gemaakt. Want vanaf dinsdag 17 mei is de Stichting Dronten Marketing een feit. De officiële aftrap betekent verdere professionalisering van de marketing van Dronten.

De stichting neemt het stokje over van de gemeente en de werkgroep Dronten Marketing. ‘Daarmee ontstaat er nóg meer ruimte om ons veelzijdige gebied te promoten, samen met de Drontenaren,’ aldus Jan Dirk Pruim, voorzitter van de nieuwe stichting.

Koers uitgezet

Samen verder bouwen aan het verhaal - en de bekendheid van Dronten. Het is het doel van Stichting Dronten Marketing. De nieuwe stichting is nu officieel van start. De afgelopen twee jaar zette de werkgroep Dronten Marketing samen met de gemeente, ondernemers en inwoners een koers uit. Daar is de basis gelegd voor een integrale aanpak van de marketing van het gebied van de gemeente Dronten (Biddinghuizen, Dronten en Swifterbant). Die koers wordt nu voortgezet in een professionelere vorm: een stichting met één gezicht, een coördinerende rol én een sterke strategie.

Met elkaar bouwen aan Dronten, dat doen we hier al meer dan zestig jaar. Logisch dus dat de marketing van het gebied nu ook verder gezamenlijk wordt opgepakt.

Schouders eronder

‘Samen de schouders eronder, dat zit in het DNA van de Drontenaar,’ vertelt Jan Dirk Pruim. ‘Het is ook dé manier om Biddinghuizen, Dronten en Swifterbant vanuit het merk Dronten Geeft Je De Ruimte verder te promoten. Dronten mag gezien en gewaardeerd worden als aantrekkelijk gebied om te wonen, ondernemen en recreëren. We hebben de ruimte, en dat laten we zien.’

Met de komst van de stichting - inclusief de aanstelling van een parttime marketeer - is er één aanspreekpunt voor de marketing van Dronten. Ook kunnen zo samenwerkingen met en tussen ondernemers, organisaties en inwoners en overheden verder worden versterkt. De stichting gaat bovendien een dienstverleningsovereenkomst aan met de gemeente. Burgemeester Jean Paul Gebben: ‘In de marketing van Dronten wil de gemeente vooral een faciliterende rol vervullen. Met de stichting kunnen we de bijdrage van de samenleving sterker borgen en creëren we de ruimte om kansen te verzilveren. Als gemeente zijn we daarin natuurlijk partner, maar wat we in de etalage zetten doen onze ambassadeurs nu zelf.’

Sterke basis voor de toekomst

De ontwikkeling van het merk Dronten Geeft Je De Ruimte, een online platform en verschillende eerste marketingactiviteiten; de werkgroep Dronten Marketing legde de afgelopen twee jaar al een stevige basis neer. ‘Na de sterke inzet van de werkgroep is het nu tijd om samen met ondernemers, organisaties en inwoners verder door te pakken,’ aldus Jan Dirk Pruim. ‘Om die ambities waar te maken is vanuit de nieuwe stichting parttime marketeer Josje Waagmeester aangesteld, een trotse inwoonster van Dronten én ervaren marketeer. Josje is het vaste aanspreekpunt en gaat de marketingactiviteiten coördineren.’

Op dit moment worden al activiteiten uitgevoerd, zoals onder anderen de tulpenactie Deel je Geluk, een marketingsamenwerking met de ondernemers van de Oostrand Dronten en een korte promotiefilm over het gebied Dronten.

Nieuws

menu