Promotie van Dronten: 'Faciliteren, stimuleren, aanjagen, verbinden en soms belonen'

Dronten – ‘Stimuleren, faciliteren en aanjagen: Robert van Vliet zet zich in voor de promotie van Dronten. Was dat eerst iets dat vooral vanuit gemeentehuis gebeurde, Van Vliet gaat er de boer voor op.

‘Onze bedrijven en inwoners zijn de beste ambassadeurs van alles wat Dronten te bieden heeft. En dat is nogal wat.’

Trots

De term die in den lande wordt gebruikt is ‘City Marketing’, maar Van Vliet heeft het liever over de promotie van Dronten. ‘Dat dient drie doelen. Allereerst de trots bevorderen van onze eigen inwoners en bedrijven. We hebben echt veel om trots op te zijn: een agrarische industrie die alle spectra van de landbouw kent, agrarische kennisinstituten, zestig kilometer kustlijn met enorm veel leisure. Maar ook voor de eigen inwoners: een theater, bioscoop, een winkelcentrum dat het relatief goed doet, veel en verschillende sportverenigingen, en tegelijkertijd: ruimte, letterlijk en figuurlijk, om van alles te doen.’

Bezoekers

Een tweede doel is meer bezoekers naar Dronten te krijgen, niet alleen voor een eenmalig bezoek, ook voor herhaalbezoek. ‘Of het nou gaat om Lowlanders, die na een bezoek aan het festival denken ‘Hé, Dronten heeft nog veel meer te bieden’, mensen die op Flevo Fun Fields een evenement bezoeken of de talloze camping- en bungalowgasten, die ook het dorp Dronten ontdekken.’

Een derde doel is meer inwoners en bedrijven te krijgen. ‘Als mensen weten welke fantastische voorzieningen Dronten heeft, raken ze ook geïnteresseerd om hier te gaan wonen of hun bedrijf hier te vestigen.’

Aanjagen

Voor Robert betekent dat vooral dat hij het enthousiasme dat al aanwezig is in Dronten en de activiteiten die er al plaatsvinden een ‘boost’ geeft. ‘Faciliteren, stimuleren, aanjagen, verbinden en soms belonen. En dat doe je niet vanuit het gemeentehuis, maar juist door de boer op te gaan. Want het zijn onze inwoners en bedrijven die het verhaal van Dronten vertellen en het DNA van de gemeente Dronten vormen.’

www.Dronterland.nl