'De Nieuwe Wildernis' gaat naar Duitsland

Lelystad - NBTC Holland Marketing en EMS Films gaan een samenwerking aan om de 'film De Nieuwe Wildernis' én de Nederlandse natuur in Duitsland te promoten.

De film, geschoten in de Oostvaardersplassen, biedt een nieuwe en onverwachte kijk op de Nederlandse natuur. Doel van de samenwerking is om door middel van de film Duitsers te verleiden een (extra) bezoek aan Nederland te brengen.

De campagne start in het voorjaar van 2015. Naast EMS Films en NBTC doet ook Toerisme Flevoland mee. In Duitsland werken onder andere Deutsche Bahn en Unister mee aan de campagne.

Strandvakantie

De grootste groep bezoekers aan Nederland komt uit Duitsland: vorig jaar bezochten bijna 3,5 miljoen Duitsers ons land, dit jaar verwacht NBTC er ruim 3,8 miljoen. De meeste Duitsers komen - nog steeds - naar Nederland voor een strandvakantie. Uit het Holland Imago Onderzoek blijkt echter dat ze de Nederlandse natuur en het landschap ook zeer waarderen. In 2013 bezochten bijna 1,3 miljoen Duitsers een natuurgebied tijdens hun vakantie in Nederland.