Spannende strijd om Promotie Award 2014

Lelystad - De evenementen AutoWeek Live, Dutch Match Cup en de SBS6 Kerstparade zijn de grote kanshebbers voor de Lelystadse Promotie Award 2014. Vorig jaar werd de prijs gewonnen door De Nieuwe Wildernis.

Meest in het oog springende kandidaten

De afgelopen weken zijn bij City Marketing Lelystad, de initiatiefnemer van deze prijs, vele organisaties aangedragen die een bijzondere bijdrage hebben geleverd aan de promotie van Lelystad. Een deskundige jury selecteerde de drie meest in het oog springende kandidaten, die de meeste punten scoorden op de verschillende criteria.

Naast de drie genomineerden waren er nog tien andere kanshebbers: Belevenissenbos, Brasserie de Houtrib, Kartcentrum Lelystad, Lelystad Deze Week, Nationale Stadsdichtersdag, Opening Open Monumentendag, Promofilm AutoWeek Live, Sanoma, Stille Nacht en Tentoonstelling ‘Wildernis’ Nieuw Land.

Spannende strijd

‘Het is een spannende strijd tussen drie grootmachten geworden’, aldus juryvoorzitter en wethouder Jop Fackeldey. 'De SBS6 Kerstparade was eind vorig jaar een ontzettend groot succes. De komende jaren zullen ze waarschijnlijk niet weer Lelystad aandoen dus dit is hun kans. Daarentegen hebben AutoWeek Live en Dutch Match Cup dit jaar een start gemaakt met grootschalige evenementen die elk jaar terugkomen. En die evenementen hebben in hun eerste jaar zowel binnen als buiten de stad echt iets teweeg gebracht'.

Lelystad goed op de kaart gezet

'Alle drie de evenementen hebben zowel publicitair als promotioneel Lelystad ontzettend goed op de kaart gezet bij verschillende doelgroepen. Ze verdienen het dan ook alle drie even veel’, completeert Tony Merkelbach, directeur City Marketing Lelystad.

De Dutch Match Cup sleepte vorige week donderdag met de Flevius Award 2014 de eerste prijs al in de wacht. Autoweek Live was daar één van de genomineerden.

Prijsuitreiking

De felbegeerde prijs wordt op vrijdag 12 december uitgereikt door burgemeester Margreet Horselenberg tijdens de City Marketing Club in het Agora Theater. De bijeenkomst duurt van 15.00 tot 18.00 uur. Aanmelden dient voor 8 december te gebeuren via info@citymarketinglelystad.nl.