Lelypas verbindt inwoners en ondernemers Lelystad

Lelystad - Vanaf 1 december is de Lelypas verkrijgbaar in Lelystad. De Lelypas is een combinatie van een cadeau- en loyaltykaart. De bedoeling is dat het te besteden bedrag in Lelystad wordt besteed.

Inwoners van Lelystad kunnen punten sparen bij aankoop van een product of bij iemand punten ter waarde van een bepaald bedrag op de pas storten als cadeau. Deze punten zijn geld waard en kunnen uitsluitend bij Lelystadse ondernemers besteed worden.

'De mogelijkheden zijn eindeloos met deze pas', aldus een enthousiaste Tony Merkelbach, directeur City Marketing Lelystad. 'Inwoners kunnen punten sparen of cadeau geven, ondernemers kunnen een unieke kortingsactie koppelen aan de pas. Ook kunnen verenigingen zich aansluiten bij de Lelypas, pashouders hebben de mogelijkheid hun gespaarde punten aan een vereniging te doneren. Hiermee verbind je niet alleen ondernemers aan elkaar, maar ook inwoners aan ondernemers'.

Het project is gezamenlijk opgepakt door City Marketing Lelystad, de gemeente Lelystad, Bedrijfskring Lelystad en de Loyalty Group. Rabobank Flevoland heeft zich als eerste sponsor hierbij aangesloten. ‘We zien de introductie van de Lelypas als een goed initiatief om het bedrijfsleven in Lelystad te stimuleren. Omdat de Lelypas in heel Lelystad wordt ingevoerd, betekent dit dat alle inwoners én alle ondernemers betrokken zijn. Een mooi voorbeeld van lokale samenwerking, dat wij als coöperatieve bank graag ondersteunen’, aldus Douglas Brouwers, directievoorzitter van Rabobank Flevoland. De afgelopen weken is de Loyalty Group druk bezig geweest met acquireren. Vanaf 1 december is de Lelypas te gebruiken.

Al vele bedrijven hebben aangegeven de pas te omarmen waaronder Bruna, Specsavers, Vonk Juweliers, Bakker Prins, Primera, Intratuin, Aan ut Water en De Eetalage. Het complete aanbod van deelnemende partijen is na lancering online te vinden.