Campagne zet Dronten 'midden in de markt' voor agro- en foodsector

Dronten - Vanaf april wordt Dronten een half jaar lang in de schijnwerpers gezet als ideale vestigingsplaats voor met name bedrijven in en rond de agro- en foodsector. Fransje Leering van FLINDER Reclamestudio en Kerstin van Tiggelen van Accent Grave concept & tekst wonnen met hun gezamenlijke campagneplan de wedstrijd die de gemeente hiervoor uitschreef.

‘Midden in de markt’ is de slogan die Kerstin van Tiggelen en Fransje Leering presenteerden aan de vijfkoppige jury van de gemeente. Het is binnen de brede lopende campagne ‘Dronten geeft je de ruimte’ een verdere uitwerking van de doelgroep ondernemers.

Dynamiek en waarde

'Onze Drontense ondernemers gaan een belangrijke rol spelen', vertelt Van Tiggelen, die binnen het team verantwoordelijk is voor marketing en tekst. 'We gaan een aantal van hen uitnodigen voor een blog over hun positieve ervaringen met het vestigings- en ondernemingsklimaat in onze gemeente. Daarnaast worden binnenkort alle ondernemers gevraagd om het speciale ambassadeurslogo ‘Dronten geeft mij de ruimte’ op te nemen op de website en in de e-mailondertekening. Want we hebben een gezamenlijk belang om een vooraanstaande positie te krijgen en houden in agri en food, een van de negen topsectoren. Immers, zo voegen we met elkaar nog meer dynamiek en waarde toe aan onze eigen bedrijvigheid'.

Vruchtbare plek

Het initiatief van deze campagne komt van het Team Economie van de gemeente Dronten dat contact heeft gezocht met Dronten Marketing om samen te werken. 'Uiteraard nemen de bedrijfsterreinen een centrale plek in', bevestigt Leering, die conceptontwikkeling en vormgeving voor haar rekening neemt. Ook is ze al betrokken bij het vermarkten van de Poort van Dronten, waarvan de fraaie turborotonde aan de noordkant een mooie landmark is die ook visueel in de presentatie is ingezet. 'Verder maken we via een wervelwind van iconen ook in beeld duidelijk dat niet alleen land- en tuinbouw georiënteerde bedrijven, maar de gehele voedings- en levensmiddelenindustrie in Dronten een vruchtbare plek vindt om door te groeien. Dicht op de Randstad, maar met de ruimte, ambitie en lef die hoort bij een pioniersinstelling. Dat Dronten midden in Nederland, en daarmee midden in de markt ligt, benadrukken we met een pointer, die eveneens een herkenbaar element in de campagne wordt'.

Ideaal team

Overigens wordt vanaf nu de gepresenteerde campagne nog verder uitgewerkt in overleg met de gemeente. Beeld en tekst worden dus nog doorontwikkeld. Van Tiggelen vult aan: 'We zijn zelf al jarenlang ondernemer. Fransje sinds 2006, ik ruim dertig jaar waarvan de laatste twintig jaar ‘import’ vanuit Aalsmeer, eveneens een agrarische gemeente. Het ideale team dus om andere ondernemers over de streep te trekken. We hebben er zin in!'