Online campagne 'Dronten geeft mij de ruimte' van start

Dronten - Met de propositie 'Dronten geeft mij de ruimte' is de online campagne voor het gebied Dronten van start gegaan. In de campagne staan verhalen van Drontenaren centraal.

Buiten de gemeentegrenzen

Met deze verhalen is een campagne opgezet die naast huidige inwoners en ondernemers sterk gericht is op de doelgroep buiten de gemeentegrenzen. Met deze campagne wil Dronten Marketing aandacht genereren voor en de doelgroep binden aan het gebied Dronten. De campagne is een uitwerking van de nieuwe integrale aanpak om het gebied Dronten eenduidig uit te dragen.

'Dronten geeft je de ruimte' is de nieuwe positionering van het merk Dronten. Om deze belofte waar te maken draait de campagne om het bewijs. Aan wie geeft Dronten de ruimte? Daarom de campagne 'Dronten geeft mij de ruimte' met verhalen van inwoners en ondernemers die ervaren hoe Biddinghuizen, Dronten en Swifterbant de ruimte kunnen geven.

Interviews over wonen, onderwijs, ondernemen en vrije tijd

In de campagne staan interviews over wonen, onderwijs, ondernemen en vrije tijd centraal die worden aangevuld met verrijkend fotomateriaal. De verhalen worden op speciale landingspagina’s van de website Drontengeeftjederuimte.nl geplaatst en vormen de basis van gesponsorde campagnes op onder andere sociale media.

Het eerste woonverhaal staat inmiddels online en gaat over het jonge gezin familie Van der Sluis. Na op diverse plekken in het land gewoond te hebben ging het gezin voor meer ruimte en die vond het in Dronten.

Doelgroep binnen en buiten gemeentegrenzen

De online campagne is naast huidige inwoners en ondernemers gericht op mensen buiten de gemeente. Afhankelijk van het thema (wonen, onderwijs, ondernemen of vrije tijd) en het doel zijn doelgroepen bepaald. De wooncampagne is bijvoorbeeld gericht op mensen binnen een straal van 45 minuten reistijd vanaf Dronten met een focus op starters, jonge gezinnen en 55-plussers.

De online campagne is een uitwerking van de nieuwe koers en integrale aanpak die de afgelopen periode door de werkgroep Dronten Marketing is ontwikkeld. Dit om vanuit de gemeente en samenleving Biddinghuizen, Dronten en Swifterbant eenduidig uit te dragen en samen de schouders te zetten onder de marketing van het gebied Dronten.

Gezamenlijke positionering

De gezamenlijke positionering 'Dronten geeft je de ruimte' staat hierbij centraal. De campagne is tot stand gekomen met het Dronter bureau Another Sight in samenwerking met VWA internet & reclame en fotograaf Marijn Alons.