Bijna weer volop in business

De eerste dagen tijdens de crisis was het bij ons vooral heel druk achter de schermen! Hoe gaan we onze patienten zo goed mogelijk helpen? Welke behandeling kan op afstand en welke niet. En hoe blijven we zo goed mogelijk beschermd tijdens een contact?

Zaten we anders bij een overleg rond de koffietafel, nu hielden we een teamoverleg via videobellen en dronken we net als anders gezamenlijk ons kopje koffie, alleen nu wel ieder vanachter zijn eigen laptop. Later zaten we met enkele mensen om de tafel maar wel ver uit elkaar. Dat was wel even anders maar we waren er snel aan gewend.

Omdat fysiotherapie een noodzakelijk onderdeel is van ons zorgstelsel werd er al in het begin van de crisis een beroep op ons gedaan om onze collega’s in de zorg (zoals huisartsen en andere medici) zo goed mogelijk proberen te helpen en ontlasten. Dit hebben we gedaan door de houding- en bewegingsgerelateerde zorg van hen over te nemen waar mogelijk.
In de tijd dat we minder patienten live konden zien hebben we wel contact met hen gehouden. We belden om te vragen hoe het ging en gewoon om even goedendag zeggen. Patienten waarbij dit qua klachten mogellijk was kregen indien gewenst een videoconsult. Inmiddels draaien we bijna als vanouds. Weliswaar onder andere omstandigheden én met verscherpte hygiëne maatregelen. Het is fijn weer volop in business te zijn. 

De eerste maand van de corona crisis was elke dag anders en hebben we voortdurend moeten schakelen. Per dag kregen we meer informatie over de werking en het gedrag van het virus, ¬¬en per dag bekeken we samen met het RIVM welke maatregelen we het beste konden nemen om de gezondheid van onze klanten en onze collega’s te waarborgen. 
Als ondernemer moet je in deze crisistijd superalert zijn en blijven. Het coronavirus kun je maar beter niet onderschatten want je waakt zowel over de gezondheid van je klanten als over de gezondheid van je collega's We begrijpen heel goed de angst die sommige patiënten hebben om überhaupt hun woning te verlaten. We begrijpen ook de noodzaak van een behandeling voor dát deel van onze meest kwetsbare patiënten waarbij de klachten steeds meer verergeren als er niet op tijd wordt ingegrepen. Patienten die het coronavirus zwaar voor hun kiezen hebben gehad hebben veelal nog steeds klachten. Deze patienten helpen we nu met hun revalidatie.

Een positief effect van de crisis is dat wij als Topfit fysiotherapie nog meer de samenwerking hebben gevonden met verschillende partijen in de regio. Een voorbeeld hiervan zijn de video oefeningen van een half uur, die elke week gemaakt worden in een samenwerking met  WoonZorgFlevoland en Gezondewijkaanpak Lelystad. En zo is er nog een soortgelijk project in samenwerking met Sportbedrijf Lelystad. Leuk dat die initiatieven nu zo gezamenlijk aangepakt kunnen worden.

Sinds 1 mei zijn we weer voorzichtig gaan opschalen en kunnen we weer meer patiënten ontvangen op onze locaties. Lees hier hoe we met een aantal simpele maatregelen het contact zo veilig mogelijk houden voor u en voor ons. https://www.topfit-fysiotherapie.nl/verantwoord-opschalen-fysiotherapie/  

Wilt u een afspraak inplannen, belt u dan met 088-1719000
U heeft een klacht. Maar misschien durft u vanwege angst voor corona nog niet naar de praktijk te komen? Bel dan evengoed. We kijken samen wat de beste oplossing is.

www.topfit-fysiotherapie.nl

Locaties Lelystad:

Topfit Lelystad
De Botter, Botter 44 11, 8243 JE, Lelystad, telefoon: 088-1719000
Fitland, Badweg 10, 8223 PA, Lelystad, telefoon: 088-1719000
Hanzeborg, Koningsbergenstraat 201, 8232 DC Lelystad, telefoon: 088-1719000