Prins Petfoods nieuwe sponsor Lelystadse Uitdaging

Lelystad - Prins Petfoods heeft onlangs de Martin Gaus Academie in Lelystad overgenomen en is sinds kort sponsor van de Lelystadse Uitdaging. Daarmee verbindt de diervoederfabrikant uit Veenendaal zich met Lelystad.

Het familiebedrijf werkt de komende jaren verder aan een breder en beter aanbod van kennisoverdracht. Naast het aanbieden van een opleiding voor speciale Health Coaches die bij alle dagelijkse zaken rond huisdieren kunnen helpen, biedt Prins ook nascholing voor alle doelgroepen in de dierenbranche: van dierenspeciaalzaak tot hondenschool, van dierenarts tot trimsalon en van fokker tot consument. Veel aandacht blijft voor hondensporten en coaching voor mens en dier.

Wil Mulders, commercieel directeur Prins Petfoods: ‘Wij verbinden mens, dier en maatschappij, daar zien wij de meerwaarde van de samenwerking met de Lelystadse Uitdaging.  Daarnaast is het delen van kennis één van onze belangrijkste kernwaarden. We willen inspireren door kennis te delen, vragen te stellen en de dialoog op te zoeken. Dat kan nu ook via het netwerk van de Lelystadse Uitdaging. ’Samen staan we sterk''.

Matchmaking

In samenwerking met de Lelystadse Uitdaging zijn er al matches in ontwikkeling. Voor Woonzorg Flevoland wordt er gekeken naar de mogelijkheid om met de Martin Gaus Academie een activiteit voor ouderen te ontwikkelen. Daarnaast worden er gesprekken gevoerd met de P.I. Lelystad om iets dergelijks voor gedetineerden op te zetten.

Sacha Gaus, voorzitter Lelystadse Uitdaging: 'Omdat ik Prins als familiebedrijf zo goed ken en daardoor weet dat sociaal betrokken ondernemen een oprechte kernwaarde van het bedrijf is, wist ik meteen: zij passen écht bij doelstellingen van de Lelystadse Uitdaging'.

Kijk hier voor meer informatie over het sponsoren van De Lelystadse Uitdaging.